تبلیغات
بزرگترین مرجع بدنسازی - بدی وخوبی های تردمیل
بزرگترین مرجع بدنسازی
ورزش گناباد
باسلام هدف نگارنده آشنایی جوانان با سو مصرف مکمل وداروهای غیر مجاز بوده وهست وخواهد بود برخی پست هابرگرفته ازسایت های معتبر میباشد کپی برداری از تمام عنوان ها وعکس ها بلا مانع است لطفا با نظرات خود مارا ارشاد فرمایید

بدی وخوبی های تردمیل

یکشنبه 24 فروردین 1393

نویسنده: امید و عرشیا زاده |



به‌دلیل فشاری که در هنگام دویدن یا پیاده‌روی به پاها وارد می‌شود، افرادی که پایشان آسیب دیده است یا مفاصل آنها خشک است، ورم دارد، یا درد می‌کند، نباید بر روی تردمیل پیاده‌روی کنند. بنابراین تردمیل برای تمامی افراد دیگر مناسب است.
حتی افرادی که بیماری‌های قلبی دارند نیز می‌توانند ازتردمیل استفاده کنند؛ البته قبل از شروع ورزش با تردمیل، حتما باید با پزشک‌شان درمورد حداکثر شدت دویدن و ضربان قلب مجاز مشورت کنند. تردمیل حتی می‌تواند برای بازتوانی افرادی‌ که دچار سکته مغزی و در نتیجه ضعف عضلات شده‌اند هم ‌مورد استفاده قرار گیرد.

 


فواید تردمیل
راحتی:
اولین دلیلی که مردم تردمیل رابرای ورزش انتخاب می‌کنند، راحتی است. تردمیل به شما اجازه می‌دهد حتی در هوای برفی و بارانی، خیلی سرد یا خیلی گرم، ‌در زمان طوفان و تاریکی، ‌بدوید. با تردمیل دیگر درترافیک سنگین شهری وقت‌تان را برای رسیدن به باشگاه ورزشی هدر نمی‌دهید.
ایمنی:
می‌توانید در هر زمانی از روز، چه صبحِ‌زود و چه آخرِشب ورزش کنید. دلیل دیگری که به‌خصوص برای خانم‌ها اهمیت‌ دارد،‌ ایمنی است؛ زیرا با حوادث غیرمترقبه خارج از خانه، مواجه نمی‌شوند.
مشغول به کاری بودن هم‌زمان با ورزش:
هنگامی‌که روی تردمیل ورزش می‌کنید، می‌توانید هم‌زمان تلویزیون تماشاکنید، تلفنی با دوستان‌تان صحبت کنید و یا به موسیقی دل‌خواهتان گوش دهید.
عدم نیاز به گرم کردن بدن:
دلیل دیگری که افراد تردمیل را ترجیح می‌دهند، این است که بدون آماده‌سازی زیاد قبلی می‌توانند در هر زمان از روز که دوست داشتند با تردمیل پیاده‌روی کنند و یا بدوند. همچنین برای افرادی که ترجیح می‌دهند در خلوت خانه‌شان و به‌دور از هیاهوی بیرون ورزش کنند، تردمیل یک انتخاب ایده‌آل است.
امکان انتخاب نوع و سرعت حرکات:
امروزه، ‌تردمیل‌های مدرن‌، برنامه‌های پیاده‌روی و دویدن متنوعی را با استفاده از تغییر دادن شیب‌ و تغییر دادن سرعت دستگاه، ایجاد می‌کنند تا یک ورزش مؤثر انجام داده باشید و به تناسب اندام برسید.
تردمیل‌های مدرن،‌ با استفاده از کنترل ضربان قلب شما به‌صورت مداوم، به شما اجازه می‌دهند تا ورزش خود را به یک ورزش علمی ومؤثر تبدیل کنید. یک عمل‌کرد ویژه این تردمیل‌ها، این است که با توجه به میزان ضربان قلب شما، سرعت خود را کم‌وزیاد می‌کنند تا به سیستم قلب و عروق شما فشار زیادی وارد نشود. همچنین صفحه تردمیل از جنسی است که برخلاف آسفالت و موزاییک، از آسیب‌های وارده به پا جلوگیری می‌کند.
مضرات تردمیل
آسیب به زانوها:
از جمله آسیب‌های ورزشی‌ای که در کار با تردمیل بروز می‌یابد، آسیب زانو است. نقطه‌ای از بدن که بیشترین بار و وزن بدن را تحمل می‌کند، زانوهاست و وقتی در مدت زمان طولانی، فشار مداومی به آن وارد شود یا در مدت زمان کم، فشار زیادی بر آن تحمیل شود، دچار تغییرات شبیه آرتروز می‌شود؛ یعنی غضروف آن ساییده می‌شود و درد و مشکلات دامنه حرکتی مفصل به وجود می‌آید؛ این، به این معناست که زانو‌ها به سختی می‌توانند باز‌و‌بسته شوند.
آسیب به عضلات تحتانی:
یکی از مشکلات و خطرهایی که در کار با تردمیل وجود دارد، آسیبِ عضلاتِ اندامِ تحتانی به‌ویژه در ناحیه ران و پشتِ‌ران و ساقِ‌پاست. این موضوع نیز به علت کار کشیدن زیاد از این گروه از عضلات در هنگام کار با تردمیل است؛ چون در هنگام کار با تردمیل، مسافت پیموده شده از نظر ظاهری مخفی می‌ماند (اگرچه به صورت دیجیتالی نمایش داده می‌شود)، به همین علت میزان شدت ورزش و مسافت پیموده شده، کمتر از حد واقعی تخمین زده می‌شود. با شدت بیشتر ورزش، فرد بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد.
خطراتی که تردمیل‌های شیب‌دار دارند:
از خطرهای تردمیل می‌توانیم به استفاده از انواع شیب‌دار آن اشاره کنیم. کسانی که از انواع شیب‌دار آن به صورت نامناسبی استفاده می‌کنند، هم به آسیب مفاصلی چون زانو، مفصل لگن و مچ پا دامن می‌زنند و هم به طور ناخودآگاه شدت ورزش را بیشتر می‌کنند و خود را ـ در صورت وجود عوامل خطر بیماری‌های قلبی ـ، در معرض ابتلا به این‌گونه بیماری‌ها قرار می‌دهند.
سرگیجه‌هایی که با تردمیل بدتر می‌شوند:
کسانی که به استفاده از تردمیل عادت ندارند و مبتدی و تازه‌کارند یا به علل گوناگون به انواع سرگیجه و نداشتن تعادل دچارند، در هنگام کار با تردمیل، ممکن است از روی دستگاه سقوط کنند و دچار عوارض ثانویه شوند؛ چون افراد می‌توانند تعادل خود را در هنگام پیاده‌روی حفظ کنند، اما نمی‌توانند روی تسمه تردمیل که دایم در حال حرکت است، به حفظ تعادل خود بپردازند و این موضوع خطر بروز آسیب را افزایش می‌دهد.
ایجاد ناراحتی‌های قلبی:
کسانی که با تردمیل کار می‌کنند، به علت این‌که در فضای بیرون از منزل و فضای آزاد نیستند، ناخودآگاه مراقب رطوبت و گرما و میزان تعریق خود نیستند و این موضوع ممکن است موجب بروز شوک گرمایی یا افت فشار خون شود و افتادن ناگهانی فرد روی دستگاه یا روی زمین نیز خود عوارض دیگری در پی دارد. دمای اتاق هم باید برای حرکت روی تردمیل مناسب باشد؛ چون اگر فضای اتاق از لحاظ میزان اکسیژن فقیر باشد، فرد دچار حملات قلبی خواهد شد. در آخر نیز لباس فرد باید لباس مناسبی باشد؛ چون در غیراین صورت تهویه پوستی، درست انجام نمی‌گیرد.
مشکلات روانی‌ای که کار با تردمیل در پی دارد:
کاربرد کورکورانه تردمیل خستگی منفی می‌آورد که یا به دل‌زدگی و کنار گذاشتن تردمیل ختم می‌شود (که اتفاقا این اشباع شدن زودهنگام، موضوع شایعی است) یا به یک صدمه بدنی به‌خصوص در کمر و پاها. اگرجابه‌جایی قدم روی تردمیل با حرکت تسمه آن ناهماهنگ باشد، در زانوی فرد شوک ایجاد می‌شود.
در ضمن، هنگامی که شیب یا سرعت تردمیل مناسب نباشد، ممکن است با فشار بر دستگاه قلبی عروقی، موجب بروز عوارض قلبی مانند اختلال خون‌رسانی به قلب و حتی سکته قلبی شود که این عوارض، کم مشاهده نمی‌شود. همچنین سرعت زیاد نامناسب با وضعیت آمادگی جسمانی فردِ استفاده‌کننده، موجب زمین خوردن و یا بدتر شدن وضعیت بیماری قلبی او می‌شود.
مشکل دست‌گیره‌ها:
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استفاده‌کنندگان ‌تردمیل این است که هنگام دویدن یا راه رفتن، دست‌گیره‌ها را نگه ‌می‌دارند. گرفتن دست‌گیره‌ها مشکلات زیادی را برای ورزش‌کار ایجاد می‌کند. برخی از این مشکلات شامل این موارد هستند:
ـ موجب کاهش شدت ورزش می‌شود؛ درنتیجه کالری کمتری سوزانده می‌شود و منافع ورزش هوازی کاهش می‌یابد.
ـ حالت و وضعیت طبیعی بدن را به هم می‌ریزد.
ـ خطر کشیدگی عضلات را افزایش می‌دهد.
ـ هماهنگی و تعادل را کاهش می‌دهد.
ـ حس عمقی عصبی را کاهش می‌دهد. این حس، توانایی احساس موقعیت بدن و تثبیت آن در فضای اطراف است.

نظرات() 
How you can increase your height?
سه شنبه 14 شهریور 1396 03:21 ب.ظ
I don't even know how I ended up here, but I thought this post was
good. I don't know who you are but certainly you are going to
a famous blogger if you are not already ;) Cheers!
foot pain and numbness
یکشنبه 4 تیر 1396 09:47 ق.ظ
Stunning story there. What occurred after? Take care!
unbecomingvacan34.soup.io
دوشنبه 1 خرداد 1396 08:14 ق.ظ
Hi friends, its fantastic paragraph about educationand fully explained, keep it up all the time.
manicure
دوشنبه 14 فروردین 1396 07:45 ق.ظ
This paragraph gives clear idea designed for the new users of blogging, that really how to do
running a blog.
kolbekoodak
دوشنبه 26 اسفند 1392 01:52 ب.ظ
سلام...
سی دی های اختصاصی کودک
عکس بچه های خوشکل
kolbekoodak
شنبه 24 اسفند 1392 05:59 ب.ظ
سلام...
سی دی های اختصاصی کودک
عکس بچه های خوشکل
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

← درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : امید و عرشیا زاده

← لینکدونی

← آرشیو

← لینکستان


كدهای جاوا وبلاگ




منبع : خدمات وبلاگ نویسان جوان          www.bahar22.com رفتن به بالای صفحه

كدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ

دریافت كد بازی آنلاین تصادفی

,ورزش با هورمون هرگز

← آخرین پستها

← نویسندگان

← ابر برچسبها

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :